J Tuokkolan kotisivu
Jarkko Tuokkola  |  Oulu, Finland
Contact Info | Edit
•  Email
Our Blog
Older
Newer
Blog
Post+
Search
  
Filter By

​​Raamatun kohtia eri aiheista omine kommentein.
MONDAY, DECEMBER 09, 2019
Posted by: J Tuokkolan kotisivu | more..
20+ views | 30+ clicks
​​Käytän hyviä ja yleisiä Raamatun käännöksiä, englannista suomeen kääntäen.
​​
​​-Homoseksualismi:
​​
​​1.Kor. 6:9-10
​​
​​Etkö tiedä, että jumalattomat eivät peri Jumalan valtakuntaa? Lopeta pettää itseäsi! Ihmiset, jotka jatkavat seksuaalisten syntien tekemistä, palvovat vääriä jumalia, ne, jotka tekevät aviorikosta, homoseksuaalit, tai varkaat, ahneet tai humalaiset, kieltään v&au ml;&a uml;r ink&a uml;y tt&au ml;v& auml; t(pil kkaav at) tai ihmisiä ryöstävät eivät peri Jumalan valtakuntaa. [ahneushomouden kanssa samassa..ahneudesta ei moni pääse irti koskaan, entä jos homoseksissä olisi sama: armo kai olisi varattu kaikille silti? Kyse tässä kuitenkin on ihmisistä jotka antavat luvan itselleen tehdä ja olla ko. asioita, joten siinäpä vastaus.Ei muuten juuri selvemmin voi asiaa sanoa kuin että homoseksiä harjoittavat eivät pääse Taivaaseen.]
​​
​​-Ahneus
​​
  1. ​​Tim. 6:10
​​
​​Sillä rakkaus rahaan on kaikenlaisen pahan juuri. Ja jotkut ihmiset, jotka suuresti haluavat rahaa, ovat kulkeneet pois todellisesta uskosta ja lävistäneet itsensä monilla murheilla. [Monet murheet voisi tarkoittaa riskibisnesten epäonnistumisia/erittäin huonoja vaiheita…kulkeneet pois uskosta voisi tarkoittaa tietoista luopumista kristillisistä moraali-ihanteista..Mutta nämä saattavat merkitä myös uskon merkityksen vähenemistä olemattomiin ja eksymistä pois vähemmän huolia sisältävästä Jumalan lapsen elämästä.]
​​
​​Mustasukkaisuus:
​​
  1. ​​Kor. 13: 4
​​Rakkaus on kärsivällinen ja ystävällinen. Rakkaus ei ole mustasukkainen (/kateellinen),ylpeä, eikä kehuskele saavutuksillaan. [Eikörakkauteen kuulu mustasukkaisuus? Esim. Laulujen laulusta: ..rakkaus on yhtä vahva kuin kuolema; sen mustasukkaisuus on julmaa kuin hauta: sen liekit ovat tulen liekkejä, kuin kaikkein kiihkein liekki. -Toisaalta itse kai olisin eniten pettynyt muihin asianosaisiin kuin siihen johon rakkaani rakastuisi, eli kumppaniini ja itseeni.Tietysti jos uusi kumppani olisikin vaikka paras ystäväni, voisi antipatiaa riittää hällekin reilusti.Mustasukkaisuutta minusta helposti aiheuttavat epäterveet ja epätasapainoiset persoonan ja tunne-elämän piirteet.]
​​
​​Addiktio:
​​
​​Joh 8:36
​​
​​Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi. [Jotkutpääsee pois riippuvuudesta uskoontultuaan, mutta toiset ei. Jos taistelusta huolimatta ei voimat riitä lopettamiseen, saa silti uskoa olevansa armahdettu.​🙂​ Mutta onhan se tila hankala elää, tuntuu varmaan että kahta tietä mennään. Siksipä piru haluaisikin Jeesus-asiat tyystin lopetettavan.Sitä ei synnin vuoksi tule tehdä.Juuri syntiongelman vuoksihan Jeesus itsensä uhrasi.]
​​

Web Link:  CLICK TO FOLLOW EXTERNAL LINK

post new | clone this | rss feed | blog top »
Our Blog
Older
Newer
Top